رونمایی ضریح حضرت مسلم(ع) در روز میلاد امام رضا(ع)

مهره مار

رونمایی ضریح حضرت مسلم(ع) در روز میلاد امام رضا(ع)

404 بار

بازدید

سه شنبه 26 شهریور 1392
رونمایی ضریح
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح سفیر نامدار امام حسین(ع) و با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دادستان کل کشور در شهر کوفه برگزار می‌شود.
رونمایی ضریح
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح سفیر نامدار امام حسین(ع) و با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دادستان کل کشور در شهر کوفه برگزار می‌شود.

حسن پلارک گفت: ضریح حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) همزمان با روز میلاد امام رضا(ع) در نجف اشرف رونمای می‌شود.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه تهران و حجت‌الاسلام داوودی امام جمعه شمیرانات نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: تمام کارهای نصب ضریح در نجف اشرف انجام شده است و هم اکنون مراحل لکه گیری آن انجام می‌شود تا برای رونمایی آماده شود.

در همین رابطه ستاد بازسازی عتبات عالیات بیانیه‌ای را به این شرح صادر کرده است:

آن روز که سفیر عشق به خاک کوفه گام نهاد تا مردم مهیای استقبال از فرزند پیغمبر(ص) را از نزدیک نظاره کند هرگز گمان نمی‌کرد همان‌هایی که تظاهر به بیعت با حسین بن علی(ع) می‌کردند با تشری از طرف ابن زیاد عرصه را خالی و دست از حمایت فرستاده امام عشق و مهربانی بردارند و با کمال بی مهری و بی رحمی شاهد یورش دژخیمان کینه ورز بنی امیه بر مردی شوند که جز کلام حق، کلامی نمی‌گفت و جز طریق حق، طریقی را نمی‌پیمود.

 آنگاه که مسلم بن عقیل(ع) این غریب کوفه را از بالای دارالعماره به پایین پرتاب کردند هیچ ناله و فریادی جز ناله و فریاد پیرزنی غیرتمند به نام طوعه که مسلم را در خانه اش پناه داده بود به امداد آن مردی که مردانگی را تفسیر می‌کرد بلند نشد و اینک بعد از هزار و چند صد سال و با سقوط رژیم بعثی و زاده یوسفیان صدام و ایجاد مودت و دوستی و محبت بین دو ملت مسلمان و شیعه ایران و عراق، ستاد بازسازی عتبات عالیات که با حضور نزدیک به یک دهه در شهرهای مقدس عراق منشأ خدمات ارزشمندی در زمینه مرمت، بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه گردیده از یاران و اصحاب ائمه بزرگوار شیعه غافل نمانده و با ساخت ضریح جدید سفیر دولت عشق مسلم بن عقیل(ع) که حاصل چند سال تلاش بی وقفه هنرمندان متعهد ایرانی و از محل هدایا و نذورات مردم تهران ساخته  و پرداخته گردیده و در حقیقت نشانگر ارادت مردم محب اهل بیت ایران اسلامی به آستان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

ان‌شاالله در خجسته ایام ولادت امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روز چهارشنبه مورخ 27 شهریورماه با حضور مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مقامات عراقی و سیل مشتاقان اهل بیت علیهم السلام در شهر کوفه از این اثر ماندگار طی مراسمی باشکوه رونمایی خواهد شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تقدیر از امت مسلمان ایران به ویژه مردم خداجوی استان تهران که با کمک‌های بی دریغ خود هزینه ساخت ضریح جدید مسلم بن عقیل(ع) را تأمین کرده و نیز هنرمندان و مسئولین استان تهران و اصحاب رسانه که با تلاش همه جانبه خود منعکس کننده فعالیت‌های ستاد بازسازی بوده و خواهند بود، اعلام می‌دارد از آنجا که محبت اهل بیت عصمت و طهارت در دل‌های همه مشتاقان در میهن اسلامی زبانزد خاص و عام در کشورهای اسلامی است یقینا این حمایت بزرگترین پشتوانه ما در انجام پروژه های عظیمی نظیر صحن و شبستان حضرت زهرا(س) خواهد بود که امید است هیچگاه از این ستاد دریغ نورزند.

منبع:farsnews.com