بررسی جزییات گوشی Xperia J سونی

مهره مار

بررسی جزییات گوشی Xperia J سونی

273 بار

بازدید

دوشنبه 04 دی 1391

گوشی Xperia J سونی که تا حدودی به Xperia Arc سونی اریکسون نیز شباهت دارد برای رقابت با گوشی‌های رقیب که امکانات و قیمت همانندی دارند، تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این گوشی 124گرمی که در ابعاد 124.3 در 61.2 در 9.2 میلیمتری ساخته شده کمی کوچک تر از Bond phone است که با توجه به تفاوت در اندازه صفحه نمایش بسیار جالب است.بطور کلی می‌توان گفت که از نظر اندازه ، Xperia Arc سونی اریکسون مرجع مناسب‌تری است زیرا این دو گوشی دارای استایل همانند و وزن یکسانی هستند اما با اینحال Xperia J مانند Arc باریک نیست.خروجی صدای گوشی ، دوربین VGA و یک LED کوچک وضعیت...

گوشی Xperia J سونی که تا حدودی به Xperia Arc سونی اریکسون نیز شباهت دارد برای رقابت با گوشی‌های رقیب که امکانات و قیمت همانندی دارند، تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این گوشی 124گرمی که در ابعاد 124.3 در 61.2 در 9.2 میلیمتری ساخته شده کمی کوچک تر از Bond phone است که با توجه به تفاوت در اندازه صفحه نمایش بسیار جالب است.بطور کلی می‌توان گفت که از نظر اندازه ، Xperia Arc سونی اریکسون مرجع مناسب‌تری است زیرا این دو گوشی دارای استایل همانند و وزن یکسانی هستند اما با اینحال Xperia J مانند Arc باریک نیست.خروجی صدای گوشی ، دوربین VGA و یک LED کوچک وضعیت بالای صفحه نمایش قرار دارند. کلیدهای لمسی خازنی Back ، home و منو زیر صفحه نمایش مشاهده می‌شوند که با باز کردن قفل صفحه نمایش چند ثانیه روشن می‌شوند اما نور زمینه آنها تا زمانی که روی یکی از کلیدها ضربه بزنید، خاموش است.تنظیماتی برای تغییر دادن این ویژگی وجود ندارد و نبود حسگر نور محیط به این معنی است که آنها بطور اتوماتیک روشن نمی‌شوند.سونی Xperia J با اینکه یک گوشی خیلی باریک نیست با اینحال در دست گرفتن آن و کار کردن با آن راحت است و انحنای موجود در قاب پشت در این رده از گوشی‌ها بسیار جالب است.اثر انگشت در قاب جلوی گوشی باقی می‌ماند و علاوه براین محل قراگیری کلیدهای لمسی خازنی بسیار پایین است. مشکل دیگر این گوشی این است که نمی‌توان در زمان روشن بودن Xperia J کارت حافظه را جابجا کرد.سونی Xperia J دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی LCD با وضوح 480 x 854)FWVGA پیکسل) است و تراکم پیکسل آن 245ppi است.سونی Xperia J دارای آندروید 4.0.4 است و با پوسته شخصی سونی پوشیده شده است.
 سونی Xperia J دارای پنج پنل صفحه اصلی (امکان حذف یا اضافه کردن پنل ها وجود ندارد) و چهار میانبر است که در دو طرف میانبر راه انداز قرار دارند.دفترچه تلفن این گوشی مانند مدل Xperia Sola است و می‌تواند اطلاعات گسترده مخاطب را ذخیره کند.
دفترچه تلفن دارای منویی با ساختار Tab است که امکان دسترسی به لیست مخاطب ، تماس‌های اخیر و اطلاعات سرویس‌های شبکه اجتماعی را فراهم می‌کند.


Xperia J آنتن دهی خوبی دارد و کیفیت خروجی صدای گوشی رضایت بخش است. این گوشی دارای ویژگی شماره گیری هوشمند است که در اسامی و شماره‌های مخاطبین جستجو می‌کند.این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی ساده و مناسبی دارد.
رادیو بطور اتوماتیک فضای اطراف را برای ایستگاه‌های رادیویی موجود اسکن می‌کند و برای جستجو آسان تر ایستگاه بعدی ، علامت‌هایی را روی عقربک فرکانس می‌گذارد.سونی Xperia J دارای یک دوربین پنج مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و فلاش LED است که حداکثر وضوح گوشی 2592 در 1944 پیکسل است.منوی دوربین دارای دو نوار ابزار در دو طرف نمایاب است و در طرف چپ چهار میانبر به تنظیمات مختلف وجود دارد درحالی که سوییچ عکاسی، فیلمبرداری ، دیافراگم مجازی و نمونه کوچک آخرین عکس گرفته شده در طرف راست مشاهده می‌شود.سرعت داده موبایل ازطریق 7.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA ارتقا می‌یابد.از گزینه‌های ارتباط محلی در این گوشی می توان به Wi-Fi b/g/n با DLNA و بلوتوث 2.1 با A2DP اشاره کرد.به موجب قابلیت DLNA به راحتی می توان محتوای گوشی خود را روی DLNA TV یا دستگاه پخش موسیقی به اشتراک بگذارید.


Xperia J دارای یک گیرنده GPS است که در صورت غیر فعال بودن A-GPS حدود دو دقیقه طول می‌کشد تا به قفل ماهواره برسد.
 Google Maps نرم افزار اصلی است و حالت مشاهده خیابان نیز در مکان‌هایی که مسیریابی با راهنمای صوتی مرحله به مرحله وجود ندارد، بهترین ویژگی آن است.از مزایای این گوشی می‌توان به صفحه نمایش لمسی خازنی 4.0 اینچی TFT با وضوح بالا، نسخه 4.0.4 سیستم عامل آندروید،پردازنده 1GHZ Cortex-A5، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا  32 گیگابایت، دوربین 5MP با کانون اتوماتیک ، فلاش Geotagging ،‌ LED ، کانون لمسی، فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps، دوربین ثانویه VGA برای مکالمه تصویری، GPS با A-GPS، شتاب سنج و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری، رادیو FM استریو با RDS، پورت MicroUSB (شارژر) و نسخه 2.1 بلوتوث استریو و  باتری 1750mAh Li-Ion اشاره کرد.