نکاتی که باید در دیدار اول رعایت کنید

لوگو وب سایت
مهره مار

نکاتی که باید در دیدار اول رعایت کنید

369 بار

بازدید

پنجشنبه 14 شهریور 1392
شايد تا چند دهه قبل، اگر مقابل استادتان مي ايستاديد و به چشم هايش نگاه مي كرديد، به عنوان يك دانشجوي بي ادب شناخته مي شديد اما امروز ارتباط چشمي حرف اول را در برقراري رابطه مي زند...

نکاتی که باید در دیدار اول رعایت کنید

شايد تا چند دهه قبل، اگر مقابل استادتان مي ايستاديد و به چشم هايش نگاه مي كرديد، به عنوان يك دانشجوي بي ادب شناخته مي شديد اما امروز ارتباط چشمي حرف اول را در برقراري رابطه مي زند.

نکاتی که باید در دیدار اول رعایت کنید

برخورد اول شايد مهمترين قدم در تعيين آينده ارتباط است اما به شما هشدار مي دهيم كه با ديدن برخورد اول هيچ كس، بيش از حد هيجان زده نشويد. شما ممكن است گمان كنيد فردي كه در قدم اول، خصوصيات مثبتي را از خود بروز داده است در ديگر جنبه هاي رفتاري اش همه مثبت و قابل ستايش است يا برعكس، با ديدن اشتباهاتش در اولين ملاقات روي او يك ضربدر قرمز بكشيد. اما به شما توصيه مي كنيم كه رفتار هيچ كس را تعميم ندهيد و هميشه انتظار ديدن روي ديگري از آدم ها را داشته باشيد. با وجود اين، نبايد فراموش كنيم بسياري از افراد اين واقعيت را جدي نمي گيرند و در همان برخورد اول، تصوير ذهني شان در مورد شما را مي سازند، پس براي جلب نظر آدم هايي كه هر روز با شما روبرو مي شوند، مراقب رفتارهايتان در اولين ملاقات باشيد و به اصول زير احترام بگذاريد.

مراقب ويترين باشيد.

يادتان نرود كه همه آدم ها فرصت حرف زدن با شما و باخبر شدن از انديشه هاي ارزشمندتان را پيدا نمي كنند. براي اغلب آدم هايي كه هر روز مي بينيد يا بدون آنكه حواس تان باشد از كنارشان عبور مي كنيد، شما تنها از روي ظاهرتان معرفي مي شويد. پس ميان افكار فلسفي و ظاهرتان يك ديوار بكشيد و گمان نكنيد كه چون فرد داراي موقعيت اجتماعي برجسته، درس خوانده يا با مطالعه اي هستيد، مي توانيد به ظاهرتان بي توجه باشيد. پس آراسته لباس بپوشيد و شان خود و موقعيتي كه در آن قرار گرفته ايد را در انتخاب لباس در نظر بگيريد.

حواس تان به لب هايتان باشد

درست است كه حركات بدن در آينده رابطه شما سرنوشت ساز است اما فراموش نكنيد كه چهره شما بسيار زودتر از دست ها و پاهايتان، خود را نشان مي دهد، پس اخم هايتان را باز كنيد و يك لبخند روي صورت تان بچسبانيد. سعي كنيد گشاده رو و با انرژي در ملاقات ظاهر شويد اما هرگز خود را بيش از حد خنده دار و سرگرم كننده جلوه ندهيد و بلند حرف زدن و درازگويي را با پرانرژي بودن اشتباه نگيريد.

رفتار اضافه ممنوع

سعي كنيد هر گونه رفتار اضافي را حذف كنيد. براي مثال اگر عادت به تكان دادن پا يا جويدن انگشت تان داريد، سعي كنيد با كنترل كردن هوشيارانه خود در اولين ملاقات اين عادت ها را نشان ندهيد تا فرد مقابل برچسبي روي شما نزند. آراسته باشيد و قوز نكنيد و حركات تان را حساب شده و با متانت انجام دهيد تا از مديريت تان خارج نشوند. شايد همين خودآگاهي بهانه اي براي حذف اين رفتارهاي اضافي از زندگي شما باشد.

زمان و مكان شناس باشيد

از آراسته پوشيدن هر چه بگوييم كم است. مخصوصاً از ريزه كاري هايي كه گاهي شما را به اشتباه مي اندازند. شما بايد هميشه تميز و خوشبو باشيد و اتو كشيده و موقر ظاهر شويد اما زيبايي ظاهري به معناي حمله كردن به جعبه لوازم آرايشي و پوشيدن لباس هاي گران قيمت و مجلسي نيست. به هر جايي كه وارد مي شويد، بايد به عرف و معيارهاي پوشش در آنجا توجه كنيد. استفاده از يك عطر گرم و تند همانقدر نادرست است كه چرب بودن موهاي سرتان و استفاده بيش از حد از لوازم آرايش يا پوشيدن لباس هاي زرق و برق داري كه مخصوص مهماني هاست همانقدر اشتباه است كه بر تن كردن لباس هاي چروك.

چشم هايتان را به زمين ندوزيد

شايد تا چند دهه قبل، اگر مقابل استادتان مي ايستاديد و به چشم هايش نگاه مي كرديد، به عنوان يك دانشجوي بي ادب شناخته مي شديد اما امروز ارتباط چشمي حرف اول را در برقراري رابطه مي زند. سعي كنيد با چشم ها و تكان دادن سر به او بگوييد كه متوجه كلامش هستيد و حواس تان جاي ديگري نيست.

افراط نكنيد

گاهي آدم ها بدون آنكه شما را بشناسند، در اولين برخورد خاطرات يا احساساتي كه در آن لحظه دارند را بازگو مي كنند و انتظار همراهي شما را دارند. يادتان نرود زماني كه آدم ها در اداره، تاكسي يا صف با شما صحبت مي كنند، بيش از آنكه منتظر شنيدن افكارتان باشند، انتظار ديدن احساسات تان را دارند. پس در چنين موقعيتي از در انديشه وارد نشويد و او را اصلاح نكنيد بلكه با تغيير در لحن، حالت چهره يا گفتن جملات كوچك به او نشان دهيد كه حس كلامش را درك كرده ايد. در ابراز احساسات افراط نكنيد و گمان نكنيد كه چون او از كسي خشمگين است، شما هم بايد از در توهين و عصبانيت وارد شويد و در نشان دادن واكنش، گذشته از توجه به احساسات فرد مقابل، ميزان نزديكي تان با او و اختلاف سن، سطح، جنسيت و موقعيتي كه داريد را هم در نظر بگيريد.

سيب سبز/ شماره ۹۶/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ بهاره اسلامي/ صفحه ۱۲۴