انزال دیررس در مردان یا دیر انزالی مردان چیست

مهره مار

انزال دیررس در مردان یا دیر انزالی مردان چیست

386 بار

بازدید

یکشنبه 08 اردیبهشت 1392


Retarded Ejaculation انزال ديررس :
شيوع اين حالت كمتر است اين افراد براي انزال احتياج به يك تحريك شديد دارند ، بسياري از اين مردان كه در هنگام نزديكي به مرحله انزال نمي رسند ممكن است از طريق استمنا يا از طريق دست و يا دهاني زوج خود به مرحله انزال برسند . دلايل شايع آن عبارتند از مصرف زياد الكل و يا كوكائين اعتياد به مواد مخدر و يا استفاده از داروهاي روانگردان و ضد افسردگي .

عوامل روانشناسي شامل :
اضطراب ، براشفتگي و خشم نسبت به شريك جنسي و ترس از حاملگي . 

درمان : 
درمان شامل برطرف كردن عوامل روانشناسي و همچنين آموزش دادن


Retarded Ejaculation انزال ديررس :
شيوع اين حالت كمتر است اين افراد براي انزال احتياج به يك تحريك شديد دارند ، بسياري از اين مردان كه در هنگام نزديكي به مرحله انزال نمي رسند ممكن است از طريق استمنا يا از طريق دست و يا دهاني زوج خود به مرحله انزال برسند . دلايل شايع آن عبارتند از مصرف زياد الكل و يا كوكائين اعتياد به مواد مخدر و يا استفاده از داروهاي روانگردان و ضد افسردگي .

عوامل روانشناسي شامل :
اضطراب ، براشفتگي و خشم نسبت به شريك جنسي و ترس از حاملگي . 

درمان : 
درمان شامل برطرف كردن عوامل روانشناسي و همچنين آموزش دادن جهت پايين آوردن فشارهاي رواني و آموزش هايي جهت خوشايند كردن ارتباط جنسي .

شما میتوانید الان دانلود کنید مقاله کامل تحقیقاتی درباره 6-enzal-dir.pdf [160.01 کيلوبايت] ( تعداد دانلود: 20) مشکل انزال دیررس مردان :<<<<<<<<<<





تاخیر در انزال و ارگاسم مرد


وقتی مردی نتونه تا 45 دقیقه به انزال برسه دچار اختلال ارگاسم شده و تعریف "inhibited ejaculation" برایش گذاشته میشه ولی اگر انزال دارد ولی خیلی طول میکشد و کمتر از 45 دقیقه زمان نیاز دارد تعریف تاخیر در انزال برایش در نظر گرفته می شود "delayed ejaculation".


اصطلاح تاخیر در انزال به انگلیسی delayed ejaculation گفته می شود (با حروف اختصاری DE ) برای حالتی گفته می شود که وقتی آلت مرد درون واژن هست مرد توانائی انزال نداشته باشد.از اصطلاح retarded ejaculation با حروف اختصاری RE هم برای نام بردن این مشکل استفاده می شود.

من با چند نفر از این بیماران برخورد داشته ام نهایتا نصف اینها با گذشت زمان موفق به رفع مشکلشان شده اند

اصطلاح قدیمی برای این مشکل ناتوانی در انزال بود ejaculatory incompetence

اغلب درمانگران جنسی اخیرا تمایل دارند که از اصطلاح تاخیر در انزال استفاده کنند

شاید لازم باشه به ذکر اسامی چند مشکل دیگر در بحث انزال اشاره شود:

- ejaculatory dysfunction
- ejaculatory overcontrol
- anejaculation
- inhibited orgasm
- situational retarded ejaculation

ارگاسم دیررس مرد به این ترتیب تعریف میشه که در مقاربت واژینال مرد نمی تونه ارگاسم داشته باشه ولی با خود ارضائی مشکلی نداره. متعاقب این مشکل , مشکلات روانی برای مرد ایجاد می شود مثل اضطراب و عدم اعتماد به نفس. از طرف دیگه تاثیر عمیقی به شریک جنسی زن میزاره مخصوصا اینکه اگر تمایل به بچه دار شدن وجود داشته باشه

آمارش هم کم نیست طوری که سومین مشکل جنسی مردان بعد از اختلال نعوظ و انزال زودرس تلقی می شود ولی خوب به فراوانی آنها هم نیست.. درمانش به راحتی انجام نمیشه و طبق گزارشات نتایج موفقیت آمیز فقط در 58% موارد دیده شده.

چون به فراوانی 2 مورد اول نیست تحقیقات و مقالات هم در موردش زیاد منتشر نشده به جز مورد متد مستر و جانسون و یک مورد دیگر

علت انزال ديررس  چیست؟

هم علل روانی دارد هم علل جسمی. کمبود خواب , نگرانی در زندگی داشتن ,تمرکز نداشتن به سکس , نگران از اینکه نتواند شریک جنسی را راضی کند , و نگرانی و استرس داشتن از روابط جنسی از جمله مسائل روانی هستند.

از یکی از علل رایج جسمی این مسئله عادت کردن به یک تکنیک خاص خود ارضائی است.شرایطی که در خود ارضائی وجود دارد با شرایطی که شریک جنسی وجود دارد شباهت کمی دارد.

سکته مغزی ,صدمه به کمر و ستون نخاع , دیابت ,مشکلات پروستات , جراحی های لگن از جمله بیماریهای دخیل هستند.

عارضه داروهای ضد افسردگی ,ضد جنون ,ضد فشار خون می تواند تاخیر در انزال باشد.مصرف الکل هم دخالت دارد.داروهای خانواده تریاک هم دخالت دارند.یک مسئله دیگر انزال اخیر مرد هست. 

روابط مخفی همجنس گرائی ,عقائد شدید مذهبی , ترس از اینکه واژن آلوده باشد , ترس از باردار کردن از دلائل دیگر هست

- سوال : آیا در همه موارد مسائل روانی دخالت دارد؟ نه در همه موارد ولی به هر حال وجود دارد

- مسئله ارگاسم با بالا رفتن سن

بعضی از مردان احساس می کنند با بالا رفتن سن از توانائی آنها برای ارگاسم کم شده است.آنها نعوظ خوبی دارند ولی توانائی ارگاسم ندارند.این پدیده اولین بار بوسیله موسسه مستر و جانسون ابداع شد.برای اینها مثل مواردی نیست که در جوانها دیده میشه
و از تاخیر انزال شاکی هستند... با اونها فرق دارد.



مصرف دارو : دارو ها می توانند باعث ایجاد مشکل ناگهانی انزال شوند . مشخص ترین اینها داروهای ضد افسردگی هستند. اگر این مسئله محرز شود پزشک می تواند دارو را عوض کنید یا دوز دارو را تغییر دهد .الکل و داروهای ضد اضطراب و خواب آور هم این عارضه را دارند.

بعضی از جراحی ها و تروماهای ناحیه لگن نیز می توانند این مشکل را ایجاد کنند که بحث خاص خود را دارد. برای درمان این بیماران می توان از تحریک الکتریکی پروستات و یا ویبراتور های با فرکانس بالا استفاده کرد

انزال دیررس چه مشکلی ایجاد می کند؟

وقتی جوان هستید این مسئله اصلا برایتان مهم نیست و فکر می کنید همه با این مسئله مواجه هستند.ولی وقتی مسئله بچه دار شدن مطرح می شود...دیگه برای خودش مشکل محسوب می شود.تاثیر نامطلوبی در روابط جنسی با شریک جنسی تان می گذارد و اینکه زن این تصور را داشته باشد که بعد از معاشقه مردش توان انزال ندارد مسئله ناراحت کننده ای هست. گاهی کار به جدایی میکشد و گاهی دیده می شود بعد از جدا شدن تازه , به فکر درمان می افتند

مرد چه می تواند بکند؟

متاسفانه در حال حاضر هیچ قرص و داروئی برایش وجود ندارد. منتها همین کار که زن و شوهر در پی درمان می افتند و با هم به درمانگر مراجعه می کنند باعث خوشحالی هست. گفتیم که داروئی وجود ندارد ولی نگفتیم هیچ کاری نمی شود انجام داد. درمانگر تلاش می کند اضطراب بیمارش را کاهش دهد به این ترتیب که اعتماد به نفسش را برای حل مشکل بیشتر کند. به او کمک می کند تلاش کند در استمنا کردن به ارگاسم برسد... بعد که موفق شد قدم بعدی در عشق بازی هست ولی هنوز برای وقتی که آلت را وارد واژن می کند زود است.

- به زوجین فعلا پیشنهاد می شود مقاربت کامل نداشته باشند و مدتی را فقط به معاشقه بگذرانند.
- بتدریج زن کنار مرد بشیند وبا دستش باعث استمنا مرد شود تا موقعی که مرد بتواند به ارگاسمش نزدیک شود.
- بتدریج زن وقتی احساس کند که مرد نزدیک به ارگاسمش است خود را در موقعیت پائین مرد قرار دهد و درست قبل از ارگاسم
پوزیشنی بگیرد تا مرد بتواند درون زن به ارگاسم برسد

درمانهای دیگر برای انزال ديررس 
- مواظب باشید فریب کسانی که با هورمون قصد سرکیسه کردن شما را دارند... نخورید. اگر در اینترنت جستجو کنید احتمالا به داروهای گیاهی چینی بر می خورید که ادعا می کند بطور 100% مشکل را برطرف می کند. چنین چیزی واقعیت ندارد

- روشهائی مثل یوگا و هیپنوتراپی هم مفید نیست

ما بچه می خوایم , اگر مشاوره با درمانگر مفید واقع نشد چه کنیم ؟


اگر با تمام صحبت هائی که گفته شد مرد نمی تواند مایع منی را تخلیه کند می توان از IVF و یا از روش تزریق اسپرم مرد به داخل محیط رحم استفاده کرد. ما چندین زوج را میشناسیم که موفق شده اند خودشان اسپرم را با استمنا بدست بیاورند و خودشان داخل رحم تخلیه کنند.ولی برای بعضی از زنها باعث ناراحتی شده و به گردن رحم خودشان آسیب رسانده اند. سعی کنید از ابزار های تیز استفاده نکنید.

آیا تاخیر در انزال قابل درمان است؟

این حالت هم مثل موردی که اصلا با سکس واژنی انزال ندارد پدیده ناراحت کننده ای قلمداد می شود.شما می توانید با مراجعه به درمانگر جنسی این مشکل را حل کنید ولی اگر رفع نشد و شما هم تمایل به بارداری داشتید می توانید از روش ivf و یا از روش تزریق اسپرم استفاده کنید.